Mistakes that keep you from fulfilling your full sales potential

Chyby, které vám znemožňují naplnit svůj prodejní potenciál

Successful sales is a sort of magic. Even if you have everything it takes to be successful and you follow all the instructions, you may not succeed. In this article you will find out about four typical mistakes that keep salespeople from fulfilling their potential.

As FastCompany.com states, you do not fulfill your full sales potential if…

… you are not an expert in your field.

People come to salespeople for consultations. If you keep using vague phrases, dodging questions, not giving straight answers or you are simply otherwise trying to hide your lack of knowledge on the topic, the prospect will immediately sense it and your credibility drops to zero.

… you do not understand your client's situation. 

Sales is not just about presenting a product. It is about seeking solutions and offering ways of getting rid of problems and reaching goals. If you lack an in-depth knowledge of your client's product, then you are not making the effort to understand the situation, your product cannot sell well.

… you do not admit that you do not know something.

Trying to pretend that you know everything in front of the prospect is not a good idea. The best-case scenario is that you provide the prospect with false information. In the worse-case scenario, the prospect realizes you were trying to cheat them and they stop trusting you completely.

… you are not really, genuinely interested in the prospect.

Many salespeople fake their interest in the prospect, and that is why they can never seem natural and trustworthy. A better way is to learn to be truly interested in your clients, genuinely make an effort to find the best solution that will bring a positive change in their lives, and value their opinions.

 

-mm-

    Chyby, které vám znemožňují naplnit svůj prodejní potenciál

    Úspěšný prodej je tak trochu magie. I když máte všechny potřebné předpoklady a dodržujete všechny doporučené postupy, nemusí se vám v obchodním světě dařit. V tomto článku se vám pokusíme přiblížit čtyři typické chyby, které prodejcům brání v naplnění svého plného potenciálu.

    Jak uvádí FastCompany.com, svůj obchodní potenciál pravděpodobně nenaplňujete, pokud...

    … nejste odborníky v oboru.

    Lidé si k prodejcům chodí pro konzultace. Pokud používáte vágní fráze, odbíháte od tématu, vyhýbáte se přímým odpovědím či se jinak snažíte zamaskovat svoji neznalost dané problematiky, klienti to okamžitě vycítí a vaše důvěryhodnost okamžitě klesne na dno.

    … nerozumíte situaci klienta.

    Prodej není pouze o prezentaci produktu. Jedná se o nacházení řešení a nabízení možností, jak se zbavit problémů či dosáhnout požadovaných cílů. Pokud máte nedostatečný vhled do situace klienta, tzn. nedáte si tu práci zákazníkovu situaci pochopit, nemůžete váš produkt úspěšně prodávat.

    … se neumíte přiznat, že něco nevíte.

    Snažit se hrát před klientem vševědoucího není nikdy dobrý nápad. V lepším případě podáte klientovi pouze mylné informace. V tom horším případě na váš „podvod“ klient přijde a tím vám ihned přestane důvěřovat.

    … nemáte skutečný zájem o klienta.

    Mnoho prodejců se snaží zájem o zákazníka předstírat. Tak ovšem nikdy nemohou působit příliš přirozeně a důvěryhodně. Lepším způsobem je naučit se mít o klienta skutečný zájem, snažit se najít řešení, které mu přinese pozitivní změnu v životě, a vážit si názoru daného zákazníka.

     

    -mm-

     

    Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery

    Štítky: Prodejní techniky