Chcete si získat důvěru potenciálního zákazníka? Osm tipů, jak na to

Do you want to earn trust of a prospective customer? Eight tips on how to do that

Vybudování důvěry u zákazníka je jedním ze zásadních úkolů prodejce. Ať už je produkt, který nabízíte, sebelepší, klient s vámi obchod neuzavře, pokud mu nejste sympatický a pokud u něj nemáte jeho plnou důvěru. Proto vám přinášíme osm tipů, jak tuto důvěru u zákazníka během vašich jednání vybudovat.

Nabídněte unikátní pohled

Jak uvádí Sales Gravy, vaším úkolem je nabídnout a vysvětlit klientovi takový odborný pohled na věc, který jeho samotného předtím nenapadl.

Zajímejte se o klientovo dobro

Upřímně a zcela vážně se zajímejte o klienta a mějte na mysli jeho dobro.

Buďte odborníkem

Je nutné, abyste byli skutečnými odborníky na danou oblast a nabízeli expertní informace.

Nemluvte o sobě a radši se zaměřte na potřeby zákazníka

Nemluvte o sobě ani o vašem produktu. Zaměřte se na klienta, na jeho potřeby a na to, jak jste schopni mu pomoci.

Jděte k jádru věci

Neřešte pouze povrchové problémy a nenabízejte pouze kosmetická řešení. Jděte až k jádru problému a pomožte ho klientovi vyřešit komplexně.

Buďte autentičtí

Nesnažte se být něčím, čím nejste, a buďte tak autentičtí, jak jen to jde. Zákazníci vycítí, pokud je někdo neupřímný.

Dodržujte slovo

Vždy splňte to, co slíbíte, i když by se mělo jednat o bezvýznamnou drobnost. Důvěru může navždy podkopat i sebemenší kiks.

Chovejte se profesionálně

Perfektní vzhled, dochvilnost, připravenost. To vše jsou znaky profesionality.

 

-mm-

Do you want to earn trust of a prospective customer? Eight tips on how to do that

Building rapport is one of the crucial tasks of every salesperson. Whatever the quality of the product you are selling, a prospect will not close a deal with you if you aren't likable or if they don't trust you fully. Here are eight tips on how to build rapport during meetings with prospects.

Offer a new point of view

As Sales Gravy states, your task is offering and explaining to the client a unique, expert point of view that the prospect would not come up with themselves.

Have the client's interest in mind

Be honestly and genuinely interested in the prospect and focus on their needs.

Be an expert

It is, above all, necessary that you are a genuine professional in the given field, offering expert information.

Don't talk about yourself and rather focus on the needs of the customer

Don't talk about yourself or your product. Focus on the customer, his or her needs, and on the ways you are able to fulfill them.

Go to the core of the issue

Don't just solve superficial issues and offer cosmetic solutions. Go to the core of the problem and help the prospect solve it comprehensively.

Be authentic

Don't try to be someone you're not. Be as authentic as possible. Customers can feel it when someone acts unnatural.

Keep your word

Always keep your promises, even when it's just a small, imperceptible thing. Trust can always be undermined forever with just the smallest of failures.

Behave in a professional way

The perfect outfit, being on time, being ready. All these are traits of professionalism.

 

-mm-

Article source Sales Gravy - international networking community for Sales Professionals
Read more articles from Sales Gravy