6 signals that show a client is no longer profitable

6 signálů, podle kterých poznáte, že se vám klient nadále nevyplatí

Current clients are often a great source of references and additional sales in a long-term cooperation. But sometimes there are clients who simply do not pay off, mostly because of the time you have to waste on them and because of the problems you need to solve because of them. What should you do with a customer that you should no longer cooperate with? Here are six signs of problematic clients.

The client has a very bad relationship with you

The fact that you don't like each other and are on different wavelengths might be the main reason or, actually, the outcome of all the points mentioned above. If you can't stand a client (or they can't stand you), it is a fully relevant reason to end your business relationship.

The client takes up all your time

According to Harvard Business Review, one of the main signs is a situation in which the client forces you, directly or indirectly, to spend more time on them than they're worth. Explain this problem to the customer, set up certain rules, and if that doesn't help, think about whether it's time to say goodbye to the client.

The client does not respect your expertise

The salesperson-client relationship must be respected. You are the service provider/product seller, and you know your own portfolio best. If the client does not follow your recommendations, or tries to give you advice, it may cause serious problems.

The client is exploiting you

If the client doesn't respect you as an equal partner and keeps just milking you to the max, you should be aware of it.

The client has issues with communication

A typical sign of a client who is not worth it is the inability to communicate effectively. The customer might be unavailable, they might not come to scheduled meetings, they do not follow the regime and they are never to be found anywhere.

The client is not interested in additional products

In general, a big portion of income of service providers comes from additional sales to current clients. If a customer is not interested in the long run in improving their product and they just hold on tight to their basic version, it might be better to invest your energy in someone else.

 

-mm-

 

    6 signálů, podle kterých poznáte, že se vám klient nadále nevyplatí

    Stávající klienti jsou většinou skvělým zdrojem referencí a dalších prodejů v rámci dlouhodobé spolupráce s dotyčným zákazníkem. Někdy se ale vyskytnou klienti, kteří se jednoduše nevyplatí, a to nejčastěji kvůli času, který jim musíte věnovat, a kvůli problémům, které kvůli nim řešit. Jak takového zákazníka, se kterým byste raději měli rozvázat spolupráci, poznat? Přinášíme šest znaků, kterými se tito problematičtí zákazníci vyznačují.

    Klient má s vámi špatný vztah

    To, že si nejste s klientem navzájem sympatičtí a „neklape“ vám to je buď prvotním důvodem nebo naopak důsledkem všech výše zmíněných bodů. Pokud nemůžete zákazníka vystát (nebo on vás), je to zcela relevantní důvod k ukončení vašeho obchodního vztahu.

    Klient vyžaduje veškerý váš čas

    Podle serveru Harvard Business Review je jedním z hlavních znaků situace, kdy vás klient přímo nebo nepřímo nutí věnovat mu více času, než kolik se vám vyplatí. Vysvětlete tento problém zákazníkovi, nastavte si s ním určitá pravidla, ale pokud ani to nepomůže, zamyslete se, jestli není na čase se s daným klientem rozloučit.

    Klient neuznává vaši odbornost

    Postavení prodejce-klient je nutné respektovat. Vy jste poskytovatel služeb/prodejce produktů a vyznáte se ve vašich produktech lépe než kdo jiný. Pokud se zákazník neřídí vašimi doporučeními nebo se vás snaží poučovat, mohou nastat vážné problémy.

    Klient vás využívá

    Pokud vás klient nerespektuje coby rovnocenného partnera a snaží z vás pouze vyždímat maximum, měli byste být na pozoru.

    Klient má problémy s komunikací

    Typickým znakem klienta, který se vám nevyplatí, je také neschopnost efektivně komunikovat. Zákazník je nedostupný, nechodí na domluvené schůzky, nedodržuje termíny a není nikdy k nalezení.

    Klient se nezajímá o další produkty

    Velká část příjmů poskytovatelů služeb obecně pochází z doplňkových prodejů již existujícím zákazníkům. Jestliže klient dlouhodobě nemá zájem jakkoliv vylepšovat svůj produkt a zuby nehty se drží své základní verze, možná je lepší věnovat svoji energii na někoho jiného.

     

    -mm-

    Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review
    Štítky: Prodejní techniky