3 reasons why people do not want anybody to sell them anything

3 důvody, proč lidé nechtějí, aby jim někdo něco prodával

There is a saying in sales that goes: People love buying, but they hate being sold. This business proverb describes one of the paradoxes in sales. If, you, as a salesperson, know that your product will help the prospective client, that the client is interested and that he or she is even willing to pay the price, why is it sometimes so difficult to close the deal? The answer is this: people do not like it when someone is trying to sell them something. Why is this? That is the question dealt with in the recently published Salesopedia article.

  • Reason no.1: People do not like someone telling them what to do. People as a species are conceited, know-it-alls. They firmly believe that they know best what is what. So if someone comes and tries to tell them what to do they, quite understandably, turn their back on them. You can avoid this kind of problem by focusing on the needs of the customer. Let them talk and do not try to "educate“ them.

  • Reason no.2: The salesperson is the focus of interest. This reason is an extension of the first one. People like talking about themselves, their problems and their opinions. However, what we often see instead is the incorrect balance. The salesperson's talk focuses on the presentation showing no interest in the needs and thoughts of the client.

  • Reason no.3: People do not like to feel pressured. Well, nobody likes to be in a situation where they are feeling pressured. These days, we are constantly under deadlines at work and home, whether paying rent or dealing with banks. Make the sales situation easier for the client and do not apply unnecessary pressure.

-mm-

    3 důvody, proč lidé nechtějí, aby jim někdo něco prodával

    V prodejním světě existuje už dlouhou dobu toto rčení: Lidé milují kupování, ale nesnáší, když se jim něco prodává. Toto úsloví hezky vystihuje jeden z paradoxů obchodu – jestliže vy jako prodejce jasně vidíte, že váš produkt dovede danému potenciálnímu klientovi pomoci, že o něj zákazník má zájem a že je ochoten za něj i zaplatit patřičnou sumu, proč je občas stále tak těžké věc dotáhnout do konce? Odpověď je jasná: lidé nemají rádi, když se jim něco prodává. Otázkou proč tomu tak je se zabýval server Salesopedia.com.

    • Důvod č. 1: Lidé nechtějí, aby jim někdo říkal, co mají dělat. Lidé jsou ješitní a rádi věří tomu, že samí ví nejlépe, co a jak. Pokud pak přijde někdo, kdo se jim snaží za každou cenu vnutit svůj názor, často se oprávněně otočí zády. Tomuto problému se vyhnete, pokud se budete soustředit na potřeby klienta a necháte jej mluvit. Vyvarujte se snaze zákazníka „vzdělávat“.

    • Důvod č. 2: Prodejce se dělá středem zájmu. S prvním důvodem souvisí i druhý – lidé rádi hovoří o sobě, o svých problémech a o svých názorech. Konverzace s klientem však často nabírají formu prodejní prezentace a ze zájmu o potřeby zákazníka se stává zájem o potřebu prodávajícího udat svůj produkt.

    • Důvod č. 3: Lidé jsou neradi, když je na ně vyvíjen nátlak. Nikdo se rád nestaví do situací, kdy je na něj vyvíjen (byť nepřímý) nátlak. V dnešní době má každý člověk sám o sobě deadlinů až až – v práci, doma, při platbě nájmu či bankám. Ulehčete klientovi situaci a nevyvíjejte na něj žádný další press.

    -mm-

    Zdroj: Salesopedia - informační a zpravodajský portál shrnující vše o prodeji

    Štítky: Prodejní techniky