Jak oslovit staré zákazníky s novým produktem

Ilustrační snímek

Máte nový produkt a chystáte se začít telefonicky kontaktovat své stávající či bývalé zákazníky. Jak s nimi správně začít konverzaci a jak je získat pro vaší novinku? Na tuto otázku se nedávno zaměřil server Entrepreneur.com a přinesl několik rad jak na to. Jejich cílem je popovídat si, zjistit aktuální potřeby a přání zákazníků a připravit si půdu pro budoucí obchodní schůzky.

1. Zjistěte, co je nového

Neříkejte hned v úvodu telefonátu, že chcete nabídnout nový produkt. Řekněte, že jste o příslušném zákazníkovi nedávno přemýšleli a zeptejte se, zda má chvíli času si s vámi popovídat. Zjištění, že jste na něho mysleli, vzbudí jeho zvědavost. Pokračujte otázkami, jak se mu daří a co je u něho nového. Pečlivě poslouchejte a zaznamenávejte si pracovní i osobní novinky.

2. Podělte se o své novinky

Kladně okomentujte novinky potenciálního zákazníka a poděkujte mu za to, že se s vámi o ně podělil. Stručně se podělte i o své osobní novinky. Zvažte si, jaké vaše produktové novinky by mohly být pro daného zákazníka zajímavé podle toho, co říkal. Řekněte, že je dobře, že spolu mluvíte, protože si myslíte, že byste mu mohli nabídnout něco zajímavého. Pak se zeptejte, zda by rád slyšel krátké shrnutí možností vaší nabídky.

3. Domluvte si schůzku

Váš popis nabízených novinek by neměl trvat déle než dvě minuty. Buďte maximálně struční a zmiňte jen nejrelevantnější aspekty vaší nabídky pro konkrétního zákazníka. Pak se zeptejte, zda by jej zajímalo více a požádejte o konkrétní termín schůzky. Při samotné schůzce pak navažte na to, o čem jste mluvili po telefonu.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com