Co nevíte o SEO a vědět byste měli

Ilustrační snímek

SEO je základem toho, že firma bude na internetu nalezena. Než si však najmete drahé odborníky, kteří vám s optimalizací pomohou, je vhodné dobře chápat alespoň základy. Pak máte šanci, že vyberete dobře a nebudete se za pár měsíců divit, kolik jste vyhodili peněz oknem, aniž by stránka byla více navštěvovaná. Většina SEO konzultací má totiž největší opodstatnění ve fázi vývoje stránky. Později jsou možnosti již jen omezené.

Klíčová slova

Klíčová slova jsou klíčová! A to nejen pro Google, ale i pro jiné vyhledávače. Největší pozornost získává aktuální obsah na konkrétní téma. Proto se tolik doporučuje využívat blog k publikaci aktuálních článků. Přitom je však třeba mít na paměti, jaká slova a jaké fráze jsou pro stránku klíčové. Ty by se pak měly v článcích pravidelně objevovat. Ale pozor – přílišné zahlcení klíčovými slovy vyhledávače naopak penalizují.

Při výběru klíčových slov si položte otázku, zda je pro vás důležité i zeměpisné hledisko. Srovnejte rozdíl frází „realitní kancelář“ a „realitní kancelář Plzeň“. K hodnocení kvality výrazů můžete využít Google’s AdWords Keyword Tool.

Název stránky

Když už máte klíčová slova, jde o to, kam je umístíte. Právě název stránky, tedy to, co se objeví v řádku pro zadání webové adresy, je nejdůležitější místo, kde je vhodné klíčové slovo použít.

Pozornost věnujte také popisu stránky, tedy textu, který se objeví jako popis u výsledků vyhledávání. I zde by měla být používána klíčová slova.

Zpětné odkazy

Jedním z měřítek úspěchu pro vyhledávač je to, jak o vás mluví jiní. Tedy zpětné odkazy použité na stránkách třetích osob. Právě tato část SEO je nejobtížnější a zde více než kde jinde stojí za to použít něčí pomoc.

Než vás budou citovat renomované zdroje, můžete kontaktovat blogem a navázat spolupráci. Zpočátku je to především časově velmi náročné.

-th-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com