Nepsaná pravidla sítě LinkedIn

Ilustrační snímek

Sociální síť LinkedIn se se svými více než 313 miliony uživatelů stala jedním z nejdůležitějších míst současného profesního networkingu. Často nahrazuje tradiční způsoby budování kontaktů, ať už ji využíváme za účelem hledání práce, obchodních příležitostí či novinek z oboru. Je to silný nástroj pro budování osobní značky, o čemž svědčí i fakt, že Čeští uživatelé mají na LinkedInu již téměř 750 tisíc profilů.

Vytvořit si profil však k úspěchu nestačí. Chování na LinkedInu má svá psaná i nepsaná pravidla. Ta psaná jsou vymezena ve smlouvě s uživatelem, s níž musí každý uživatel souhlasit, když se do sítě registruje. Nepsaná pravidla se naučíte až praxí, ta nejdůležitější si však můžete přečíst v tomto článku. Čerpáme z článku marketéra Jaysona DeMerse s názvem 7 Truths About LinkedIn Every Professional Needs to Know zveřejněného na serveru Inc.com. Co byste tedy měli vědět?

Ne každý se s vámi bude chtít spojit

Noví uživatelé často dělají tu chybu, že žádají o spojení téměř kohokoli, kdo se jim zdá zajímavý. Základní pravidlo LinkedInu je však propojovat se jen s lidmi, které osobně znáte a jejich prostřednictvím pak případně oslovovat další zajímavé kontakty. Lidé, kteří vás neznají, budou vaše žádosti o spojení většinou považovat za obtěžování. Každý, koho oslovíte, by měl vědět, kde jste se o něm dozvěděli a proč se s ním chcete spojit. Neposílejte proto automaticky vygenerované žádosti o spojení, ale napište vlastními slovy, proč si myslíte, že by vaše spojení mohlo být přínosné pro obě strany.

Uživatelé vás budou posuzovat podle profilu

Váš profil je vaše vizitka. Pokud jej vyplníte nedostatečně nebo chybně, výrazně tím snižujete svou šanci udělat dobrý dojem na ostatní. Seriózní a úspěšný profil obsahuje profesionální fotografii, detailní informace o profesní kariéře a doporučení od dalších uživatelů. Více si můžete přečíst v článcích Proč váš profil na LinkedInu nikoho nezajímá? A LinkedIn: Na fotografii záleží.

Řiďte svou osobní značku jako obchodní

Důležitá je konzistentnost vaší komunikace. I když budete přispívat do různých diskusních skupin a komunikovat s různými lidmi, všichni by s vámi měli mít stejnou a hlavně pozitivní zkušenost. Občas můžete zmínit určité informace ze svého osobního života, obecně se však vyvarujte příliš neprofesionálního chování. Držte se relevantních témat ve vztahu k vaší práci. Více v článku Jak udělat dojem na zaměstnavatele či investora.

Pozor na spam a reklamu

Většina uživatelů sítě LinkedIn nemá zájem o reklamní sdělení od svých kontaktů. Jakmile jim od vás začnou chodit zprávy, který vyhodnotí jako spam a pokus něco jim prodat, nebudou chtít s vámi mít nic společného. Mnohem efektivnější je neprodávat prvoplánově. Vyjadřujte se k relevantním tématům v diskusích a zveřejňujte své úspěchy v oboru například ve formě aktualizací ve svém profilu. Tipy na zajímavé diskusní skupiny najdete v článku Kam se připojit na českém LinkedInu?.

Nezapomínejte na osobní setkání

Sociální sítě by neměly být jediným místem, kde se budete setkávat se svými kontakty. Setkání tváří v tvář je stále emočně silnější než online. Spojení na síti LinkedIn je ideální způsob, jak navázat právě na osobní setkání a dále rozvíjet profesionální vztah.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com