6 tips on how to motivate customer service employees and have happy customers

6 tipů, jak motivovat pracovníky zákaznického servisu a mít tak spokojenější klienty

Engaging company employees that are in direct contact with clients is the cornerstone of customer service and the key to customer satisfaction. Only motivated and engaged front-line employees will be active enough to initiate changes that only they are qualified to suggest due to their direct experience with clients. There are numerous motivational factors in play – and we chose the six most crucial ones for you.

Connection between the individual and the company

An employee should be able to see that the whole company benefits from their work. The connection between an individual's work and the company must not be underestimated, and the employee must not become an invisible cog in the whole system.

The personality of the manager

A person who supervises employees must be a role model. A good manager is not afraid of dirty jobs, is able to step in for his or her employees if they are indisposed and they follow the concepts of customer service by the book.

Clear concept

Without a defined and clearly communicated unified concept, there is no quality customer service. Employees must not be confused about the rules and regulations. The concept needs to be clear, understandable and strictly observed by all the participants.

Possibility of progress

The vision of progress is a crucial motivational factor. Ideally, the rules of career advancement should be clearly defined from the very beginning. For instance, wages can grow according to how long the employee works for the company.

Pride

As HubSpot blog states, a company should support its employees in feeling connected to the company or its brand. This should be real, genuine pride, not just something formal and superficial.

Training

Companies that take care of developing their employees' skills get, in return, employees who take the initiative and do not fall into dangerous, rigid routines. If employees are given the chance to try new theoretical concepts and methods they learn in training in their everyday work, they will be much happier.

 

-mm-

    6 tipů, jak motivovat pracovníky zákaznického servisu a mít tak spokojenější klienty

    Angažovanost pracovníků společnosti, kteří jsou v přímém kontaktu s klienty, je základním stavebním kamenem zákaznického servisu a zároveň klíčem ke spokojenosti klientů. Pouze motivace a angažovanost zaměstnanců zaručí, že ti zástupci firmy, kteří stojí v první linii před zákazníky, budou patřičně aktivní a iniciativní ve změnách, které pouze oni ze své přímé zkušenosti mohou kvalifikovaně navrhovat. Motivačních faktorů, které zajistí zapojení pracovníků, je celá řada – a my jsme pro vás vybrali 6 nejzásadnějších.

    Propojení mezi jednotlivcem a společností

    Zaměstnanec by měl být schopen vidět, jak jeho práce prospívá celé firmě. Propojenost práce jednotlivce s firmou nesmí být podceněna a pracovník se nesmí stát pouze jedním neviditelným kolečkem v systému.

    Osobnost vedoucího

    Vedoucí, který řídí tým pracovníků, musí jít všem příkladem. Dobrý manažer se nebojí ani špinavé práce, je schopen dočasně zastoupit každého ze svých podřízených v případě indispozice a do puntíku dodržuje pravidla konceptu zákaznického servisu, který si firma pro svoji práci definovala.

    Jasná koncepce

    Bez definované a jasně komunikované jednotné koncepce nemůže zákaznický servis fungovat a nemůže si dlouhodobě udržet vysokou úroveň. Zaměstnanci nesmí v regulích „plavat“. Koncept musí být jasný, srozumitelný a do posledního bodu i striktně dodržovaný všemi účastníky.

    Možnost postupu

    Vidina možnosti kariérního postupu je zásadním motivačním faktorem. V ideálním případě by pravidla postupu měla být jasná a předem definovaná. Příkladem může být zvyšování platu podle odpracované doby.

    Hrdost

    Jak uvádí HubSpot blog, společnost by měla ve svých zaměstnancích podporovat pocit sounáležitosti s firmou nebo značkou. Hrdost na práci firmy nesmí být pouze povrchová, ale skutečná.

    Školení

    Společnosti, které se starají o rozvoj dovedností svých zaměstnanců, za odměnu získávají pracovníky, kteří jsou iniciativní a nezabředávají do nebezpečné a zkostnatělé rutiny. Pokud mají zaměstnanci ve své každodenní praxi zkoušet nové teoretické znalosti a postupy, získané na školení, práce je bude mnohem více bavit.

     

    -mm-

    Zdroj: HubSpot Blog - blog na stránkách společnosti HubSpot věnovaný marketingu a obchodu
    Zobrazit přehled článků ze zdroje HubSpot Blog