Successful press releases: Put them on the web

Chcete úspěšnou tiskovou zprávu? Nahrajte ji na web

A press release that is going totally unnoticed is a costly failure. Possible gains are lost and you don’t even know why. Don’t rely on newspapers, post it online on your blog. Tweak it a bit, and chances are the results will surprise you, claims the business2community.com website

When you have no relationships with journalists or their bosses, you face a serious problem. Your press releases won’t appear in newspapers and magazines and that is bad. On the other hand, anyone can publish his press release online – just take it and throw it on a blog or get a local newspaper to put it up. How many people will actually see it and read it? Don't expect much interest.

1. Consider rewriting your press release

Press releases that will be noticed must suit the audience. When you decide to go online with your press release, your audience will be very broad and diverse. Therefore, it may be a good idea to rewrite the body of the release. Especially if you planned to publish it locally, there can be some names or references unfamiliar to someone who doesn’t live nearby. If your topic has the potential to catch the attention of people living far away, it would be a pity not to make adjustments to the release for them – at least a little bit. Usually you need to redo it to be focused more on the products and less focused on events, because these only attract people who live or work locally.

2. Consider posting it on your own blog

It is fast to send your press release in digital form to your local newspaper, but they may fail to promote it properly or worse – they can post it with inappropriate pictures. You minimize the risk of your brand being damaged when you post your release on your own blog. You decide how it will look and you can edit it as things change. You can manage links and add images. However, when you simultaneously offer the release to a newspaper, check what their policy is. Sometimes they require exclusivity… and they do their research.

-jk-

    Chcete úspěšnou tiskovou zprávu? Nahrajte ji na web

    Tisková zpráva, které si nikdo nevšimne, je nákladné selhání. Potenciální zisky jsou ztraceny a vy ani nemusíte vědět proč. Nespoléhejte se na redakce novin a radši svou tiskovou zprávu nahrajte na web. Využijte svůj blog nebo web. Možná budete zprávu muset trošku přepsat, ale její úspěch se díky malé úpravě může znásobit, tvrdí web business2community.com.

    Když nemáte žádné známé mezi vlivnými novináři a jejich šéfy, čelíte vážnému problému. Vaše tiskové zprávy se v časopisech a novinách neobjeví – a to je špatné. Na druhou stranu, dnes můžete zprávu zveřejnit i sami. Nahrajte ji na svůj blog, nebo využijte weby místních novin, kterým se často nedostává dostatek zajímavého obsahu. Pokud to uděláte, stejně ještě nemáte vyhráno. Je třeba zajistit, že zpráva osloví dostatečný počet lidí.

    1. Zkuste tiskovou zprávu trochu poupravit

    Tisková zpráva musí své publikum oslovit, jinak úspěšná nebude. Když se rozhodnete nahrát ji na web, očekávejte, že vaše publikum bude velmi rozmanité. Proto může být menší úprava textu dobrý nápad. Především pokud jste zprávu původně chtěli dodat jen místním čtenářům, vyvarujte se místních jmen a zmínek o tom, co by čtenářům zdaleka mohlo být neznámé a co by je mohlo zmást. Pokud má totiž vaše téma potenciál oslovit lidi z daleka, byla by škoda tiskovou zprávu neupravit, aspoň malinko. Obvykle je v takovém případě důležité soustředit se na produkt a méně na konkrétní, místní událost, protože ta by oslovila jen čtenáře z blízkého okolí.

    2. Zamyslete se nad možností nahrát tiskovou zprávu na váš blog

    Ano, poslat digitální podobu vaší tiskové zprávy do místní centrály novin je rychlé. Ale možná že ji ony noviny nedostatečně zpropagují, ba co hůř, možná ji doplní nevhodným obrázkem. Tato rizika jsou minimalizována, když zprávu dáte na svůj vlastní blog. Svou značku si přece sami nepoškodíte... a navíc budete moci zprávu upravovat a doplňovat o odkazy tak, jak si aktuální situace vyžádá. Zpráva tak bude vždy aktuální. Doprovodné obrázky vyberete také tak, aby byly co nejvhodnější. Pokud ale tiskovou zprávu současně nabízíte i novinám, ověřte si, že jejich politika nevyžaduje exkluzivitu. Někdy to tak totiž bývá – a noviny si budou ověřovat, jestli vaše zpráva už není někde jinde.

    -jk-

    Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele