5 rad, jak opakovaně prodávat stávajícím zákazníkům

Úspěch malých firem spočíval dříve především v šíření referencí (word-of-mouth) mezi jejich zákazníky. S rozvojem internetu se situace změnila. Takže pokud zatím nevyděláváte díky svému webu, je na čase přizpůsobit podnikání a nového stavu využít.

Účelem následujících rad je vybudování komunity zákazníků a potenciálních zákazníků a zároveň jejich „zapojení“ do vaší společnosti. Tím, že budete moci dosáhnout na všechny, kteří kdy projevili zájem o vaše výrobky nebo služby, zvyšujete šanci s nimi komunikovat a informovat je o svých nápadech a inovacích. Internet je nekonečný, přitom stačí zabudovat jeho malinkou část do svého podnikání a můžete začít vydělávat velké peníze.

Jak na to?

1. Integrujte své tradiční výrobky a služby se vaší webovou stránkou

Přidejte internetový (nebo jen online) prvek ke všem výrobkům – například formou technické podpory. Zkrátka jakkoliv – účelem je, aby se zákazníci registrovali na vaší stránce.

2. Přidávejte na web pravidelně kvalitní obsah podle zásad SEO

Příprava takového obsahu sice zabere čas, ale je to investice do současného i budoucího marketingu, která se bude vyplácet tím více, čím více poroste vaše uživatelská základna.

3. Motivujte zákazníky, aby si objednali newsletter

Pokud si myslíte, že je to víc práce než užitku, položte si následující otázku: Kolik by vás stál email všem zákazníkům, kteří si kdy od vás něco koupili (nebo jen uvažovali o koupi), kdykoliv máte nový produkt nebo zajímavou nabídku/slevu? Newsletter je ideální možnost opakovaně oslovovat zákazníky.

4. Registrovaným uživatelům nabídněte online diskusní fórum nebo chat

Nejenže získáte zajímavý průzkum trhu a zpětnou vazbu, ale budujete tím i důvěru ve svou firmu.

5. Zapojte i sociální sítě

Podporujte u uživatelů sdílení svého obsahu. Eventuálně je motivujte, ať se k vám přidají na Twitteru, Facebooku, nebo se s vámi spojí na LinkedIn.

V současné době je stále důležitější držet se současných zákazníků oběma rukama. Pokud si tedy projdete evidenci a zjistíte, že většina zákazníků s vámi uzavřela jen jednu transakci, využijte 5 výše uvedených rad a tzv. „repeat business“ vám zvedne tržby tak, že se nestačíte divit.

-th-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace