5 cest k efektivním vztahům se zákazníky

Malé firmy si mohou v konkurenci s velkými připadat jako David stojící proti Goliášovi. Existuje však jedna oblast, v níž mají výhodu. Mohou snadněji budovat vztahy se zákazníky.

- Spokojení zákazníci jsou loajální. Ujistěte se, že jsou s vámi spokojeni a zůstáváte v kontaktu. Pravidelně je informujte o novinkách například pomocí e-mailového newsletteru. Nabízejte jim různé praktické tipy nebo speciální nabídky.

- Poskytněte pobídky, aby se vrátili zpět. Loajální zákazníci většinou utrácejí více než ostatní. Dejte jim proto určitou výhodu, aby se vraceli. Nemusí to být nic velkého, stačí dát najevo, že si jich vážíte.

- Nenechte se odradit rozpočtem. Omezený rozpočet vám může stěžovat setrvání v kontaktu s klienty. V takovém případě používejte e-mail.

- Opakování je důležité. Jednorázová výměna vizitek nebo schůzka nestačí. Důležitý je pravidelný kontakt, který zahájíte hned po prvním setkání.

- Budujte obchodní síť. Měla by zahrnovat zákazníky, kolegy, obchodní známé, partnery, ale i rodinu nebo místní komunitu. Udržujte ji pravidelnou komunikací a styky.

-kk-
Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace