HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Tři lekce pro návratnost investic do marketingu

Existuje jeden základní princip, který udržuje návratnost investic na špičce agendy marketingových manažerů - firma musí vydělávat více, než utrácí. Vedení potřebuje mít důvěru v to, že marketing dokáže tento předpoklad splnit. Neznamená to, že každou korunu investovanou do marketingu je třeba měřit ve světle přírůstkových zisků. Neznamená to ani nutnost obětovat dlouhodobé zisky krátkodobým. Jde jen o větší disciplínu v chápání toho, jak marketingové iniciativy výsledně řídí ziskové chování zákazníků.

Co je třeba ke zlepšení návratnosti investic a schopností pro její měření?

- Připravte se na dlouhou cestu. Neexistuje žádné samostatné ani rychlé řešení implementace měření návratnosti investic do marketingu. Naopak to vyžaduje čas, dostatek zdrojů a podporu vedení.

- Soustřeďte se na strategický pohled. Měli byste provádět analýzy tak, abyste mohli pochopit, jak lze zlepšit vaše strategie a taktiky za účelem zvýšení rentability. Jde o to nastavit si svá měřítka tak, aby maximálně pomáhala učit se do budoucna, nikoli hledět jen stále do minulosti.

- Měřte chytřeji. Jedna z největších výzev spočívá v tom, nalézt rovnováhu mezi nutností uvádět na trh nové marketingové iniciativy a testovat v malém rozsahu chystané změny.

-kk-

Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace