Studie: Vliv marketingu na hospodářské výsledky B2B firem v ČR

Výrazný růst zaznamenal loni průměrný obrat B2B firem, které působí v České republice. Oproti roku 2013 se zvýšil o 7,4 %. Vyplývá to z pravidelného výzkumu B2B monitor agentury B-inside, který je zaměřený na trendy v B2B marketingu.

Podle dat získaných od téměř 200 firem většina marketingových manažerů věří, že růst bude dál pokračovat. S poklesem obratu jich počítá pouze 5 %.

Nejvýraznější růst přitom zažívají B2B společnosti s dlouhodobým marketingovým plánem, který ovlivňuje firemní strategii. Jejich obrat stoupl téměř o 10 %. To je víc než dvojnásobek oproti podnikům, které se marketingu věnují jen okrajově.

Větší investice do marketingu = vyšší obrat

Důležité je, kolik peněz firmy do marketingu investovaly. Pokud to bylo alespoň 1 % z obratu, byl jeho růst v následujícím roce v průměru vyšší než 10 %. Firmám, které investovaly méně než 0,25 %, stoupl obrat jen o necelých 6 %.

Získaná data také ukazují, že ve firmách je stále víc marketingových pracovníků. Jen necelá třetina podniků má ale marketingového ředitele, který je členem nejvyššího vedení.

Roste zájem o on-line marketing

Přístup B2B firem k marketingu se liší podle jejich velikosti. Zatímco u podniků s maximálně stovkou zákazníků nemívá výraznější roli, větší společnosti obvykle mají systematický plán.

Firmy navíc pro svou propagaci stále častěji využívají on-line marketing. Nejen, že skoro každý podnik má vlastní web, ale víc než dvě třetiny jich spoléhají také na e-mailový marketing a většina pracuje i na SEO - tedy optimalizaci pro internetové vyhledávače.

O výzkumu

Výzkum provedla výzkumná agentura B-inside s.r.o. na přelomu března a dubna 2015 v rámci kontinuálního projektu B2B monitor. Oslovila při něm především marketingové a obchodní ředitele ze středně velkých a velkých B2B firem. Aktuální vlny se zúčastnilo 174 respondentů.

Kompletní studie je k dispozici ke stažení po registraci na adrese http://www.b2bmonitor.cz/studie po zadání kódu: Salesnews

Obsah byl připraven ve spolupráci

Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace