Znásobte svou efektivitu prodeje: Sociální networking vám dává novou zbraň

Vytisknout

Jak prodat několikanásobně víc? Přidejte ke svým schopnostem Metcalfovo pravidlo. Neslyšeli jste o něm? Jmenuje se po Robertu Metcalfovi, otci Ethernetu. Říká, že hodnota sítě se rovná mocnině jejích uživatelů. Ptáte se, co to má co dělat s prodejem, když se pravidlo týkalo komunikačních zařízení? Zamyslete se tedy nad způsobem fungování sociálních sítí. Dříve jste žádali zákazníky o reference a o doporučení. Pokládali jste otázky, získávali kontakty, nebo jste byli odmítnuti. Nic víc, nic míň.

Nové reference, nová doporučení

S rozvojem webu 2.0 máte mnohem lepší možnosti se spojit se svými kontakty. Vaše síť užitečných lidí poroste podle Metcalfa, tedy exponenciálně. Poděkujte za to především 4 lidem: Marku Zuckerbergovi z Facebooku, Reidu Hoffmanovi a Allenu Boudovi z LinkedIn a Jacku Dorseymu z Twitteru. To oni vám dali nové nástroje ke zlepšení prodeje.

Po každé schůzce s novým klientem se k němu připojte. Udělejte to rychle, dokud si jeden druhého dobře pamatujete. Napojte se na ty sítě, kde jsou vaši klienti, a zůstaňte v kontaktu. A komunikujte aktivně – získáte tím stále nové kontakty právě na sítích vašich klientů. Navíc si tím vytvoříte pevné a dlouhodobé vazby se stávajícími zákazníky.

-th-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace