Nikdo nechce číst reklamu. Obsahový marketing musí být lepší

Obsahový neboli content marketing je dnes králem v oblasti B2B marketingu. Objem korporátního obsahu, která si lidé mohou sami vyhledat a sdílet, se za posledních 5 let znásobil hned osmkrát. Nicméně se zdá, že tento hojný obsah čtenáři stále méně sdílejí s ostatními. Proč?

Ilustrační snímek

Nedávná studie společnosti Track Maven zabývající se softwarem pro marketingovou analytiku ukazuje, že v content marketingu je skutečná kvalita stále spíše výjimkou. Co jsou základní fakta?

  • Na blozích a sociálních sítích je více obsahu než kdy dříve.
  • Obsah výrobních firem obecně není u běžného publika příliš populární.
  • Značná část korporátního obsahu je prostě špatná. Nebo je to spam.

Především však neexistuje nikdo, kdo by si rád četl obsah, který je pouhou reklamou. A aby takový obsah ještě sdílel na sociálních sítích? To zkrátka nemůžeme očekávat, upozorňuje web business2community.com.

Jak lidi zapojit a zaujmout? Jak jim dát to, co chtějí?

Začněte tím, že nebudete marketérem. Musíte se stát tak trochu novinářem. Vaše obchodní cíle byste měli na chvíli odložit. Prozkoumejte obsah, který produkujete – a buďte přitom co nejobjektivnější. Zde jsou 3 zásadní otázky:

  • Poskytujete ve svém obsahu vyvážené informace?
  • Představujete konflikty a různá stanoviska, nebo se jim snažíte vyhýbat?
  • Je váš obsah lidský, je to o lidech?

Zbavte se předsudků

Jednostranné příběhy lidé logicky odmítají jako neobjektivní. Proto se snažte přiznat nějaké slabiny vlastního produktu, a to i v případě, že se právě tento produkt snažíte zpropagovat. Zranitelnost totiž pomáhá vytvořit důvěru a také váš obsah činí mnohem zajímavějším. Upřímnost přináší důvěru.

Nebojte se ukázat nějaký konflikt

Když ukážete konflikt a nakonec řešení, čtenáře to více zaujme a bude bavit. Pokud chcete pozornost, vytvořte konflikt.

Ať je to o lidech

Když potřebujete komunikovat určité sdělení, vsaďte na zajímavou osobu, která to udělá za vás. Nejlepší příběhy jsou ty o lidech.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com