Tisková zpráva krok po kroku

Základem efektivní tiskové zprávy je dodržení správného formátu. Zpráva by měla mít silný titulek a poutavou první větu, která shrne obsah celého sdělení. První odstavec by pak měl odpovědět na základní otázky kdo, co, kdy, kde a proč. Teprve druhý a třetí odstavec by pak měly blíže rozvést informace z prvního odstavce. Přidejte také citace, které zprávu zosobní a novinářům ušetří čas a práci. Celková délka zprávy by neměla přesáhnout jednu stranu A4. Na konci je třeba vždy uvést kontakt pro získání bližších informací.

Zpráva by měla mít profesionální, ale zároveň také poutavý tón

Při psaní neuvažujte jen o své klientele, ale o celém mediálním publiku, které oslovujete. Vytvářejte zprávy tak, aby bylo možné je číst pomocí různých technologií a platforem. Vkládejte je přímo do textu e-mailů, přikládejte přílohy vytvořené ve Wordu nebo ve formátu pdf a nezapomeňte také na odkaz se zprávou umístěnou na vašem webu. V textu používejte klíčová slova, která vám pomohou s optimalizací vašich zpráv v internetových vyhledávačích.

Důležité je také správné načasování

Měli byste znát kalendář médií, které chcete oslovit, abyste mohli své novinky cílit na správný týden a den v týdnu. Nezapomínejte ani na vhodnou denní dobu. Ideální je rozesílat zprávy po obědě, kdy jsou lidé již zpět v kancelářích a mají za sebou ranní shon.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Štítky: Public Relations
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace