Marketing na sociálních sítích: 10 neporušitelných pravidel

Zvládnutí komunikace na sociálních sítích může neuvěřitelně změnit celé podnikání. Zahájit tento druh marketingu bez předchozích zkušeností je však zároveň poněkud riskantní. Americký server Business Insider přinesl výstižné shrnutí všech předchozích rad, o kterých jsme informovali i na našich stránkách. Následujících 10 zákonů berte proto jako desatero marketingu na sociálních sítích.

1. Zákon naslouchání. Je třeba více naslouchat a méně mluvit. Nejdříve si přečtěte, o čem mluví vaše cílová skupina. Teprve potom vytvářejte vlastní obsah.

2. Zákon zacílení. Raději se specializujte, nesnažte se být Ferdou Mravencem. Specializované kampaně jsou na sociálních sítích úspěšnější.

3. Zákon kvality. Kvalita je důležitější než kvantita. Raději 1000 aktivních fanoušků než 10 tisíc, kteří se objeví jen poprvé.

4. Zákon trpělivosti. Počítejte s dlouhodobým závazkem. Úspěch na sociálních sítích nepřichází přes noc.

5. Multiplikační zákon. Pokud se vám podaří publikovat poutavý obsah a vaši fanoušci o něm budou mluvit, posílat si informace atd., vyvolá to multiplikační efekt: Sdílení obsahu a diskuze zvyšují vaše body u vyhledávačů. Díky tomu výrazně naroste počet hypertextových odkazů, jak se o vás mohou dozvědět potenciální zákazníci.

6. Zákon vlivu. Najděte online ovlivňovatele. Musí mít kvalitní publikum a váš obsah by je měl zaujmout. Budujte s nimi vztahy. Jakmile vás začnou vnímat jako kvalitní zdroj informací, máte možnost navázat kontakt s novým velkým publikem.

7. Zákon hodnoty. Zaměřte se spíše na obsah než na míru konverze, jinak vás lidé přestanou poslouchat. Konverzace s vámi musí mít přidanou hodnotu.

8. Zákon uvědomění. Nikdo nechce být ignorován – ani v reálném životě, ani online. Proto když se k vám někdo připojí, dejte mu najevo, že jste si všimli.

9. Zákon dostupnosti. Pokud publikujete obsah a nebudete se dále účastnit konverzace, vaše publikum se přesune o dům dál.

10. Reciproční zákon. Nemůžete čekat, že se stále bude mluvit o vás a s vámi. Pokuste se proto určitý čas věnovat i konverzaci o obsahu publikovaném někým jiným.

-th-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace