Jak se připravit na televizní rozhovor

Rozhovor před televizními kamerami může být stejně lákavý a vzrušující jako nervy drásající. Portál Inc.com sestavil několik doporučení, jak se připravit na rozhovor a ukázat vaše produkty, vůdcovské schopnosti nebo odborné znalosti v dobrém světle. Základní pravidla jsou stejná jako v případě každé komunikace s médii. Měli byste mít jasno v tom, co chcete říci a připravit si praktické příklady svých tvrzení. Taktéž byste měli předpokládat otázky, které mohou padnout a připravit se na ně. Televizní reportéři většinou nemají příliš času na přípravu, to však neznamená, že byste se neměli důkladně připravit vy.

Dobře volte slova i pohyby

V televizním rozhovoru je třeba věnovat zvýšenou pozornost mluvenému projevu. Mluvte stručně a jasně. Dávejte si také pozor, aby vás hlas nezněl monotónně. Rozhovory bývají často doprovázeny i předtočenými ilustračními záběry, pro které vás požádají, abyste seděli u stolu, psali na počítači, telefonovali nebo procházeli chodbou. Na všechny tyto situace se snažte připravit, abyste působili věrohodně.

Měli byste také dobře vypadat

Velmi důležité je i oblečení a celkově upravený vzhled. Neupravený ředitel firmy nemůže působit věrohodně. Profesionální vzhled vám navíc dodá sebevědomí. Volte proto oděv, který bude elegantní, čistý a zároveň pohodlný. Samozřejmostí jsou upravené vlasy.

Další klíčovou oblastí jsou gesta a celková řeč těla. Učte se pracovat především s rukama, které jsou vidět téměř vždy a také výrazně pomáhají utvářet váš hlas. Zkoušejte si různá gesta před zrcadlem, abyste zjistili, která vám nejvíce sedí. Připravte se na rozhovor vsedě i vestoje. Nezapomeňte udržovat oční kontakt s reportérem, nikoli kamerou.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Štítky: TV
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace