Tajemství "Pana Obchodníka"

Jiří Jemelka, majitel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o.

Klid, vyrovnanost, touha vyslechnout a pochopit, prozíravě odpovědět, zachovávat si v každé situaci vnitřní rovnováhu

Ahoj, obchodníku! Zdravím Tebe, zdravím všechny! Rád bych se s Tebou podělil o zážitky z posledních dní. Na březnových schůzkách jsem nebyl úspěšný, alespoň z hlediska výsledků ne. Uvažoval jsem nad tím, proč neuzavírám žádné smlouvy. Trápilo mě to. Znovu jsem si přečetl všechno, co mi dřív fungovalo – a porovnával jsem to s tím, jak schůzky vedu v těchto dnech.

Uvědomil jsem si, jak důležitá je schopnost být na schůzkách v klidu, nechat být každou situaci ok, vnímat zákazníka s klidem, ať říká či dělá cokoli. Být v klidu v daném okamžiku, který právě prožívám – a dobře, zhluboka dýchat. Proč se zmiňuji o dýchání? Protože mnoho obchodníků včetně mě, když se dostane do úzkých, začne dýchat mělce. To má mnoho následků. Mimo jiné nepřichází do mozku dostatek kyslíku a schopnost přemýšlet a jednat rozvážně se snižuje.

Být v klidu a pohodě se mi v posledních týdnech vůbec nedařilo. Když jsem si uvědomil, jak roztěkaný vnitřní život žiji, začal jsem doma „trénovat“ vnitřní klid. Aspoň 10 minut denně. Jak to vypadalo? Před spaním jsem si na 10 – 15 minut sedl, zavřel oči a snažil se vnitřně ztišit, uvolnit. Jen jsem „byl“. Někdo by to nazval meditace. Celý minulý týden jsem takto „meditoval“ každý den. Výsledky na sebe nenechaly čekat. Doporučuji vyzkoušet na vlastní kůži.

 

Další informace jsou k dispozici v knize Prodej - dřina nebo hra, vydala Grada 2013.

Články v sérii

Aktuální

Příběhy obchodování

Aktuální

Základ obchodování - vybudované porozumění

Aktuální

Nechej být O.K. vše, co se na obchodní schůzce děje

Aktuální

Veď obchodní schůzku bez křeče, uvolněně a v klidu

Aktuální

Kvalita, nebo kvantita schůzek?

Aktuální

Otázky zaměřené na zjištění potřeb zákazníka

Aktuální

Pozornost zaměř ven - na klienta. Pak se při obchodování budete oba cítit lépe

Aktuální

Dva faktory, které rozhodují o nákupu - bolest a radost

Aktuální

Síla rozhodnutí aneb Připravenému štěstí přeje

Aktuální

Význam obchodu - vytvářet hodnoty pro druhé

Aktuální

Čistota rozhodnutí - rozhodnost, jeden z hlavních klíčů k úspěchu

Aktuální

Zákazníkovi patří plná pozornost aneb Čistý a upřímný zájem o člověka - další klíč k úspěchu

Aktuální

Buď obchodník profesionál - s lidskou tváří a vnímavým srdcem

Aktuální

Další klíč k úspěchu - neustálý trénink, neustálé, kontinuální zlepšování se coby obchodník i coby člověk

Aktuální

Jak uvnitř, tak vně - mé zaváhání, zákazníkovo zaváhání

Aktuální

Základní přesvědčovací nástroje

Aktuální

Nikdy neházej flintu do žita

Aktuální

Nejlepší způsob, jak navázat rozhovor - Vyslovit, co jsem vypozoroval

Aktuální

Po uzavření obchodu se s klientem dál bav o životě

Aktuální

Chceš uzavřít obchod? Vybuduj s druhou stranou vzájemné porozumění

Aktuální

Klid, základní výchozí pozice práce obchodníka

Aktuální

Nevyvíjej na zákazníka nátlak

Aktuální

Obchodem chci získat přítele, nejen zákazníka - to je ta nejkrásnější věc na byznyse

Aktuální

Vše, co potřebuješ k obchodu: Schopnost vybudovat porozumění, naslouchat, být druhému užitečný

Aktuální

Když se nedaří, nevzdávej to - nezdary netrvají věčně, vytrvej

Aktuální

Dávej druhému citelně najevo, že mu rozumíš - pokud mu skutečně rozumíš

Aktuální

Tajemství "Pana Obchodníka"

Aktuální

Řekni si o reference, aneb obchod dělá další obchod

Aktuální

Vždy klientovi zrekapituluj, co ses od něho dozvěděl - klidně i 3x, 4x za obchodní schůzku

Aktuální

Základní paradox: Čím míň chceš prodávat, tím víc obchodů dojednáš

Aktuální

Další důkaz "síly" rozhodnutí

Aktuální

Podle ovoce poznáte správnost či nesprávnost rozhodnutí

Aktuální

Nejdříve seznam klienta s hodnotou a přínosem výrobku či služby pro něho...

Aktuální

Chvíle, kdy zákazník přemýšlí, je posvátná - buď zticha

Aktuální

Vždy zachovej klientovi jeho tvář - ať už má pravdu, či ne

Aktuální

Nesnaž se dostat klienta tam, kam chceš ty - to ty se přizpůsobuj jeho potřebám

Aktuální

8 klíčových bodů prodeje

Aktuální

Co když klient už má dodavatele, konkurenční firmu?

Aktuální

Nechej druhému jeho pravdu

Aktuální

Nepři se s druhými o nepodstatné věci. Dej klientovi prostor mít pravdu

Aktuální

Opakování, matka moudrosti

Aktuální

Sobectví v obchodě – neúspěch jistý

Aktuální

Rozjímání o účelu obchodu