Rovnováha pracovního a osobního života? Radši harmonii

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Skoro každý profesionální obchodník se snaží o to, aby byl jeho život vyrovnaný. Pokládá dostatek volného času na duchovní a osobní život za nesmírně důležitou věc, přitom ale samozřejmě chce udržet krok s děním v korporátním světě. Ptát se na to, jak docílit rovnováhy, možná není ten správný přístup.

Ivan Misner (zakladatel a předseda společnosti BNI, což je největší networkingová společnost na světě) ve svém článku na webu sellingprof.com naznačuje, že ve skutečnosti jde o něco jiného. Pro něj totiž nic, jako je rovnováha osobního a pracovního života, neexistuje. Možná je to překvapivé... ale toto tvrzení má podloženo několika dobrými postřehy.

Žádná rovnováha, ale harmonie

Po zavrhnutí obvyklého konceptu životní rovnováhy Misner navrhuje, abychom místo toho usilovali o harmonii. Ta je totiž daleko realističtějším cílem. Je to důležitá změna, která nám dává šanci vidět celý život z trochu jiné perspektivy. A díky této perspektivě se možná budeme cítit i trochu svobodněji.

Rovnováha... to jsou vyvážené váhy. Obě dvě misky stejně těžké, to znamená že nějakou část týdne věnujeme práci a stejný čas strávíme se svou rodinou. Obzvláště lidi ze sales se vším tím cestováním a vyjednáváním prostě takového stavu docílit nemohou. Jsou příliš vytížení a jejich pracovní tempo je vysoké. Ono zmiňované „vyvážení vah“ je pro ně zhola nemožným úkolem.

Jak dosáhnout harmonie

S dosažením harmonie mohou pomoci dva základní principy. Prvním je pravidlo „soustřeďte se plně na to, kde jste a co děláte“. Nemyslete na práci když jste s rodinou, ale ani obráceně. Prostě soustřeďte veškerou svou pozornost na to, co je v přítomnosti. Čas strávený ať už s rodinou, nebo v práci, tak bude mnohem kvalitnější.

Druhý princip je zaujmout kreativní postoj k hledání času, který se dá strávit tím, co je pro vás skutečně vysokou prioritou (např. sepsání knihy). Můžete (podobně jako Ivan Misner) zůstat déle vzhůru, ale také si najít svou vlastní cestu. Stačí být kreativní a nějaký způsob jistě objevíte.

-jk-

Zdroj: SellingProf - odborný server pro obchodníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje SellingProf
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace