První krůčky k úspěchu v novém zaměstnání

Mnoho lidí – a v obchodu obzvlášť – nezůstává na stejné pozici celý život, ale svá povolání a zaměstnavatele mění. Pak se najednou ocitnete v úplně novém prostředí. Přijdou první dny, týdny, měsíce... Abyste udělali ten nejlepší dojem, seznámili se s kolegy a úspěšně se v nové pozici aklimatizovali, můžete využít tipy, o které se s námi podělil web saleshq.monster.com.

1. Abyste dlouhodobě uspěli, poznejte, kdo je ve firmě klíčovým hráčem. Seznamujte se a poznejte nové kolegy i jejich role. Snažte si zapamatovat jméno tolika lidí, kolik jen zvládnete a párkrát za týden je jejich jménem oslovte. Vždycky se usmívejte – musíte ukázat svůj pozitivní postoj.

2. Neotravujte ostatní přílišnými hovory. Je skvělé zeptat se kolegy na to, jaký měl víkend. Stejně tak je dobré mu stručně odpovědět, že ten váš byl dobrý. Za prvé, váš víkend, večeře, oběd, schůzka... prostě vaše cokoliv bylo skvělé. A za druhé, neříkejte nic víc. Pokud se pustíte do sáhodlouhého vyprávění o všech možných detailech, možná se vám kolega příště bude chtít vyhnout. To, že se zdvořile zeptá, totiž neznamená, že o vás touží vědět úplně vše.

3. Dobře poznejte místní procesy a prostředí. V prvních měsících byste měli dobře poznat styl managementu a celkovou firemní kulturu. Buďte pozorní a pozorujte své šéfy a lídry, abyste věděli, co od nich můžete čekat.

4. Nepomlouvejte. Přikyvujte na souhlas, když už musíte, usmějte se, ale nepomlouvejte a nešiřte klepy. V sázce je vaše důvěryhodnost. Buďte pozorný posluchač, posuďte vše, co slyšíte a zamyslete se nad každou informací, která se k vám dostane.

5. Získejte si důvěru a uznání ostatních. Buďte skromní když jste chváleni; vyzdvihněte oproti tomu přínos ostatních členů týmu. Pochvalte své kolegy. Nejdříve nechávejte svého šéfa, aby vás vedl, a dejte na rady ostatních. Po 1-2 měsících už můžete začít dávat vlastní doporučení a více se spoléhat sami na sebe.

-jk-

Zdroj: Sales HQ - on-line komunita pro odborníky v oblasti prodeje
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace