Prodejci, nenechte se odradit pověrami!

Jako v každém oboru se i o prodeji šíří spousty mýtů, které jsou velmi věrohodné, ale ve skutečnosti zcela zavádějící. Portál Inc.com vybral 5 nejčastějších:

1. Zákazník má vždycky pravdu

Ve skutečnosti mají zákazníci často přemrštěné požadavky. Součástí prodeje je, abychom jejich očekávání uvedli do reálných mezí. Takže jim vlastně říkáme, že pravdu nemají.

2. Klient ví, co chce

Naopak, ve skutečnosti má obvykle jen mlhavou, někdy dokonce úplně scestnou představu. Na osobě prodejce je, aby identifikoval potřeby zákazníka a navrhl vzhledem k nim nejlepší řešení.

3. Každý potenciální zákazník přestavuje možnost uzavřít kontrakt

Ve skutečnosti musíte vytřídit takové, kteří momentálně nemají dost peněz a nebo jejich potřeba koupit produkt není dostatečně vysoká, aby opodstatnila takové výdaje.

4. „Ne“ není odpověď

Pokud má potenciální klient příliš mnoho námitek, zřejmě s ním jen ztrácíte čas. Pokud tedy uslyšíte „ne“ více než jedenkrát, pak je to doopravdy „ne.“

5. Nejlepší prodejci jsou extroverti

Naopak, v současné době je prodej vhodnější pro ty, kteří jsou aspoň do určité míry introvertní. Umí totiž lépe naslouchat a méně mluví.

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace