Nejdůležitější pravidla prodávání

Časopis Forbes si nechal poradit několika odborníky na prodej, co by každý prodejce měl dělat, aby byl úspěšný, ale také čeho by se měl vyvarovat. Vybrali jsme pro vás to nejdůležitější.

Co by prodejce nikdy neměl dělat

  • Nikdy neporušujtezákladní pravidla slušného chování během telefonování či osobní schůzky.
  • Nesnažte se číst myšlenky, či dělat ukvapené závěry.
  • Nebuďte negativní. Berte neúspěch jako zdroj poučení pro příště.
  • Vyvarujte se nevhodných témat. Dobrým příkladem je rozhovor o politice.
  • Nehrajte si na děda Vševěda. Když něco nevíte, přiznejte to.
  • Nespoléhejte na telefon jako jediný zdroj klientů. Oni mají možná jiné preference.
  • Nepokládejte zbytečné otázky. Například takové, které si snadno přečtete na webové stránce klienta.
  • Nebuďte defensivní.  A zvláště ne v diskuzi o ceně.
  • Nebuďte příliš pohodlní. Nikde nepřestávejte hledat další potencionální zákazníky.
  • Nepospíchejte. Viz druhý bod na seznamu, co prodejce MUSÍ dělat.

 

Co prodejce MUSÍ vždycky dělat

  • Zaměřte se na správnou skupinu lidí. Příliš často prodejci plýtvají časem na nesprávném místě.
  • Vždy se dobře připravte. Co vypadá navenek jednoduše, ve skutečnosti skrývá dřinu. Ale příprava se vyplatí.
  • Ptejte se.
  • Dobře naslouchejte.
  • Prezentujte hodnotu. Ukažte klientovi, co všechno vlastně může získat – zvláště pak náskok před konkurencí.
  • Zaměřte se na řešení. Pomozte klientovi.
  • Představte si, v jaké situaci se klient nachází.
  • Buďte upřímní.
  • Požádejte o to, co chcete. Ať už jde o schůzku nebo o obchod.
  • Zůstaňte v kontaktu.

 

-th-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace