Nebojte se prodávat

Vytisknout

Výborný profesionál, ale špatný prodejce – to je typický příklad mnoha podnikatelů. Není ale důvod bát se jít se svou kůží na trh a pokusit se svoje zboží prodat. Profesionální prodejci se shodují, že prodej je spíše věda než umění. Hrajete si s čísly, pečlivě monitorujete každý krůček v prodejním procesu, a pak ho hodnotíte. Postupně dostanete vzorec, který bude fungovat. Jak tedy překonat prvotní obavy?

Zbavte se podvědomých scénářů.

Zapomeňte na poučky od rodičů, abyste nemluvili s lidmi, které neznáte. Není neslušné mluvit o penězích. A možná ve své hlavě najdete další paradigmata, kterých byste se měli zbavit. Je na čase mluvit se všemi o tom, co děláte, jak to děláte a kolik to stojí.

Připravte se.

Napište si před schůzkou 5 věcí, které se během ní chcete dozvědět nebo je naopak sdělit. Poslouží vám jako měřítko, zda jste dosáhli svých cílů. Během schůzky není třeba začít s dlouhou prezentací, někdy je to dokonce špatně. Buďte v klidu a začněte ihned zjišťovat, co zákazníka trápí, co potřebuje řešit. Váš protějšek se bude cítit lépe a vy začínáte budovat důvěru, která je klíčem k pozdějšímu uzavření obchodu. Budete-li postupovat uvolněně, spíše se vám podaří získat podrobné informace. Vaše zboží nezná nikdo lépe než vy, proto si důvěřujte.

Nenechte se unést emocemi.

Budete-li příliš nervózní, vaše emoce se budou dále šířit. Zkuste si prodejní schůzku předem nacvičit s lidmi, které znáte. Čím lépe budete vědět, jak a co máte říci, tím více si budete věřit a tím lépe se budete cítit. Kromě toho si neustále představujte, že to dobře dopadne. Optimistické představy vedou častěji k pozitivním výsledkům.

Získejte šmrnc.

Čím více a čím déle budete mít zavedené prodejní procesy, tím více jim přizpůsobíte i své chování a formulaci svých cílů. Prodej bude součást vaší rutiny a vše získá šmrnc, který si budete užívat jako součást svého podnikání.

 

-th-

 

Zdroj: Business News Daily - průvodce světem podnikání především pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business News Daily
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace