Chvíle, kdy zákazník přemýšlí, je posvátná - buď zticha

Ing. Bc. Jiří Jemelka, výkonný ředitel J.I.P. pro firmy s.r.o.

Chvíle, kdy zákazník přemýšlí, jako by byla posvátná. Jeho nejniternější myšlenky se formují do nové podoby. V takovýchto chvílích klienta neruš, mlč. Buď tak nenápadný, jak jen to jde. Jako bys tam nebyl. Mnohdy mají prodejci ve chvílích ticha tendenci začít něco „okecávat“ nebo „dovysvětlovávat“. Tím jenom vyrušují klienta z přemýšlení a úvah. Kazí „posvátnost“ okamžiku ticha.

V tichu jsem tedy čekal na jeho reakci. Protože jsem si byl vědom toho, jak mu to teď v hlavě šrotuje, nechal jsem ho světu jeho myšlenek. Tušil jsem, jak se asi zrovna cítí. Nikam jsem nespěchal. Chtěl jsem uzavřít obchod, chtěl jsem co nejdřív slyšet jeho odpověď: „Ano.“ Ale určitě ne za každou cenu.

Jak jsem už kolikrát psal, chci lidem pomáhat a s tím chodím na schůzky. Ne s tím, že musím prodat. Ne s tím, že chci mít provize. Pro mě je smyslem obchodování pomáhat lidem. Věřím, že je to správný postoj. Cítím v něm velkou sílu. A vidím výsledky. Pomáhejme lidem - zákazníkům. Oni si pak budou kupovat sami. Budou si kupovat cokoliv, o čem budou přesvědčeni, že jim to pomůže. Z našeho postoje vycítí, že nám jde v prvé řadě o pomoc, ne o to, abychom na nich vydělali.

Další informace jsou k dispozici v knize Prodej - dřina nebo hra, vydala Grada 2013.

Autor článku

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Předchozí články v sérii:

Následné články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace