6 tipů pro řízení obchodníků v malých firmách

Řízení obchodníků je práce na plný úvazek. Je třeba, aby znali aktuální tržní trendy a potřeby zákazníků. Řadě firem s tím pomáhá technologie, například CRM. Ani technologie však nedokáže plně naradit vůdcovské kvality, které jsou k efektivnímu řízení obchodu potřeba. Článek přináší šest rad pro malé firmy.

- Měli byste znát své cíle. Stejně důležité je, aby je znali i vaši obchodníci. Podstatné je vědět, že se časem mění, zejména pokud operujete na nestálých trzích.

- Spolupracujte při rozlišování. Není to totiž jen práce marketingu, ale i prodeje. Smyslem je mít neustále aktuální představu, co je právě „horké“ a doplnit to vhodnou cenou.

- Měli byste znát své zákazníky. Měli byste sestavovat nejen profily vašich zákazníků, ale znát i svého ideálního zákazníka, aby obchodní tým dobře rozuměl vašemu cílovému trhu.

- Buďte důslední. Je velmi důležité udržovat jednotný přístup k prodeji a marketingu. Marketéři i obchodníci by měli mít stejné cíle.

- Sledujte výkonnost obchodníků. Nevšímejte si jen zisků, ale také kvality.

- Analyzujte přívod zákazníků. Měli byste dosáhnout rovnováhy mezi kvalitou a kvantitou.

-kk-
Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace