10 častých chyb při první prodejní schůzce, kterých se snadno vyvarujete

Když už dojde k první osobní schůzce, byla by škoda promarnit příležitost a všechen ten čas investovaný do přípravy a domluvení termínu. Proto je třeba se ujistit, že se tak nestane.

Podívejte se na následujících 10 chyb, které mohou potenciální klienty snadno odradit. Možná vám přijde, že jde o věci naprosto samozřejmé, přesto se však stávají překvapivě často.

  1. Pozdní příchod. Když přijdete pozdě, dáváte tím najevo, že si nevážíte času klienta. Pokuste se raději přijít dříve.
  2. Zapomněli jste se podívat, jak vypadáte. Dejte si pozor na špenát mezi zuby, rozmazanou rtěnku apod. Raději se těsně před schůzkou stavte na WC, abyste se ujistili, že vypadáte dobře.
  3. Přílišná přátelskost. Budete-li příliš přátelští, budete působit vtíravě.
  4. Více mluvení než naslouchání. Vztah lze vybudovat jedině tak, že získáte informace. To se vám nepovede, pokud budete stále mluvit. Raději se ptejte.
  5. Dohadování se s klientem. Raději než přesvědčovat o opaku se zeptejte, proč má jiný názor, jak k němu došel. Třeba se něco přiučíte.
  6. Tradiční prodejní nabídka. Na to dnes nikdo není zvědavý, přestože ví, že právě proto jste na schůzce. Prodiskutujte potřeby klienta a teprve poté, je-li to vhodné, vaší nabídku.
  7. Nedostatek znalostí o produktu. Můžete sice říci, že v dané věci dáte klientovi dodatečně vědět, ale nesmíte to říkat jako odpověď na každou otázku.
  8. Vyrušování telefonem. Na svůj smartphone během schůzky raději zapomeňte. Nebo zapomeňte na klienta, s nímž se právě bavíte.
  9. Během schůzky se úplně odchýlíte od tématu. I zde platí, že času zákazníka si musíte vážit, proto se vždy vraťte k pointě. Nejlepší je připravit si předem body, které chcete probrat.
  10. Příliš dlouhá schůzka. Sami sobě stanovte čas, který s klientem strávíte. Uvědomte si, že má ještě jinou práci než se s vámi bavit.

-th-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace