Webové vyhledávače jako marketingový nástroj

Jednou z nejčastějších stížností majitelů firem je: „Dávám spoustu času i peněz do svých webových stránek, ale nikdo je nenavštěvuje.“ Dosáhnout uspokojivé návštěvnosti internetového sídla vyžaduje skutečně čas, trpělivost a vytrvalost, ale prvním krokem bývá dostat se do databází velkých vyhledávačů, což může přinést podnikovému webu pozoruhodnou pozornost. Existují společnosti, kterým tento přístup pomohl k uzavření velmi lukrativních obchodů a opakované pozornosti zákazníků. To však nemusí být pravidlem – někdy jsou zážitky frustrující – dostat se na významný vyhledávač může být dosti pracné.

Společnosti, které v tomto směru uspěly, uplatnily následující postupy. Vlastní úsilí – je potřeba seznámit se podrobně s různými vyhledávači a zaslat na jejich stránky odkaz na váš podnikový web – nepříliš nákladná možnost, které však může být časově náročná, protože se musíte ujistit nejen o tom, že jste byli do databáze skutečně zařazeni, ale také, že v ní stále zůstáváte. Je rovněž nutno naučit se ledacos o fungování vyhledávačů. Druhou možností je použít automatizovanou službu – existují internetové společnosti, které zajistí umístění vašich stránek do vyhledávačů. Mají také k dispozici formuláře pro celou řadu webových sídel, na něž lze odkaz na vaše stránky vyvěsit. Umožňují také opakované zasílání odkazu do databází. Tyto služby však již něco stojí.

Třetí metoda využívá služeb třetí strany, která za poplatek vše zařídí sama. Některé firmy jsou schopny zaručit i určitou míru úspěšnosti. Finanční náročnost je však daleko větší než u předcházejících metod. (Tříměsíční kampaň může přijít například na 2000 dolarů plus 600 dolarů za každý další měsíc.) Je tedy potřeba pečlivě zvážit, který způsob je nejefektivnější.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral