Jak stanovit přiměřené poplatky za dopravu zboží

Ceny dopravného a manipulační poplatky představují jednu z největších nesnází v oblasti e-komerce. Zákazníci je nenávidí, ale obchodníci nemohou krýt všechny náklady sami. Tyto výdaje jsou často důvodem, proč se kupující obrátí jinam. Článek přináší několik tipů, jak stanovit v tomto sektoru rozumnou finanční politiku. Prvním předpokladem je nepřmršťovat ceny za dopravu – ty bývají zpravidla založeny na ceně objednávky, její váze a vzdálenosti, popřípadě kombinaci těchto složek.

Výzkumy považují za nejvhodnější vycházet při stanovení dopravného z aktuálních ročních výdajů firmy v této oblasti plus rozumné navýšení na neočekávané výdaje. Berte v úvahu také hmotnost zboží – většina zákazníků považuje stanovení poplatků na základě váhy za nejlogičtější pro obchodníky, a v podstatě nejpoctivější. V případě abnormálně těžkého zboží však může být tento princip pro firmy nevýhodný. Společnost by měla nabízet více cest, jimiž se může produkt dostat k nakupujícímu – mnoho lidí ocení spíše než expresní dodávku za vyšší ceny, možnost levnější dopravy.

Pro speciální nabídky, promotion a reklamní kampaně používejte snížené sazby – specifikujte období, po něž je bude možno využít a zaměřte se spíš na získání stálých zákazníků. Výši plateb specifikujte předem, aby nebyl nakupující nepříjemně překvapen. Možnost dopravy zdarma nabízejte s rozmyslem – většinou je využívána, překročí-li cena objednávky přesně danou hranici.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral