Víte, kolik si můžete vydělat v digitálním průmyslu?

Digitální technologie pronikly už do všech průmyslových odvětví a oblastí obchodu, což přineslo velký nárůst poptávky po digitálních odbornících. Firmy a organizace se začaly doslova „přetahovat“ o profesionály v tomto oboru a konkurenční boj logicky vyústil ve zvyšování platů a poskytování rozličných výhod. Pojďme se podívat na srovnání platů v USA, Austrálii a v Evropě zastoupené Velkou Británií.

 

 


Příjmy v USA

S rozvojem mobilních technologií je v USA největší zájem právě o specialisty na mobilní aplikace, responzivní design a optimalizace webových stránek pro mobilní zařízení. Ale atraktivní jsou i platy na běžných online marketingových pozicích:

 Pozice

 Roční platové rozmezí (USD)

 web content writer (for between 1 and 5 years’ experience)

 47,750 - 71,750

 SEO specialist (1 to 3 years’ experience)

 52,000 - 71,000

 e-commerce marketing manager

 87,500 - 120,500

Australské platy 

I v Austrálii je velká poptávky po digitálních marketingových dovednostech, a tak i zde rostou platy digitálních specialistů. Populární jsou zde zejména content management, marketing sociálních médií a datová analytika.

 Pozice

 Roční platové rozmezí (AUD)

 social media/community manager

 100,000 - 140,000

 content producer

 90,000 - 120,000

 web analytics manager

 140,000

 Head of Digital in an agency

 160,000

Stupnice platů ve Velké Británii

V roce 2015 vzrostly platy ve Velké Británii o 10 % ve většině digitálních specializací, výrazný nárůst byl zaznamenán u odborníků na mobilní marketing a technologie, Java Script programátorů nebo u vývojářů.

 Pozice

 Roční platové rozmezí (GBP)

 digital marketing executive 

 25,000 - 35,000

 SEO manager

 40,000 - 55,000

 Head of Digital Marketing in an agency

 90,000

Pro srovnání uvádíme platy online specialistů v ČR

 Pozice

 Hrubý plat (CZK)

 E-mailing specialista

 nástup junior 18,000, senior 45,000

 PPC specialista

 nástup junior 17,500, senior 39,000

 SEO specialista

 nástup junior 17,500, senior 36,500

 Marketing manager/E-commerce manager

 nástup junior 24,000, senior 43,000

Důraz na vzdělávání

Poptávka po digitálních odbornících převyšuje nabídku, a tak firmy konečně začínají investovat do vzdělávání svých interních specialistů a podporují jejich profesní rozvoj s cílem udržet si cenné zaměstnance. Tento trend bude i nadále pokračovat, neboť digitální technologie jsou jednou z nejrychleji se rozvíjejících oblastí vůbec, a tak vzdělávání je jedinou cestou, jak držet krok s neustálými změnami a novinkami oboru.

Ucelené vzdělávání v digitálním marketingu

V reakci na tento vývoj se na českém trhu se vzděláváním objevila řada kurzů, pokrývající všechny oblasti - od vyloženě technologických až po marketingové. Jednou ze společností, která nabízí ucelené vzdělávání v digitálním marketingu, je i ICV – Institut certifikovaného vzdělávání s.r.o. V její nabídce jsou jak dlouhodobé certifikované kurzy, tak praktické jednodenní workshopy. Vlajkovou lodí ICV je Certifikovaný kurz „Digitální marketing“, převzatý od uznávané irské společnosti Digital Marketing Institute (DMI), jejíž kurzy se školí ve více než sedmdesáti zemích světa. Na rozdíl od mnohých konkurenčních kurzů není jeho cílem zvýšit či prohloubit znalosti výkonných online specialistů, ale právě naopak. Míří na lidi, kteří tyto specialisty řídí nebo si je najímají a potřebují jim být rovnocenným partnerem při zadávání práce a především při hodnocení jejich výsledků. Takto pojatý kurz na českém trhu dosud chyběl. Školí se samozřejmě v češtině, a to díky týmu českých lektorů – renomovaných odborníků na digitální marketing, kteří přeložili veškeré materiály a jsou garanty vysoké úrovně jak obsahu, tak metodiky kurzu.

Kurz Digitální marketing tedy využijí všichni, kdo se potřebují zorientovat v nejvyužívanějších oblastech digitálního marketingu – marketéři, kteří mají handicap v onlinu, vedoucí marketingových útvarů, kteří řídí interní online specialisty a zodpovídají za spolupráci s online agenturami, podnikatelé a majitelé e-shopů, co si najímají externí online dodavatele, studenti, kteří chtějí začít svoji kariéru v e-commerce sektoru.

Možná jste jedním z těch, kteří se specializují na konkrétní oblasti digitálního marketingu a v těch se potřebují zdokonalit. Vyzkoušejte tedy některý z dalších čtyř dlouhodobých kurzů z dílny DMI, které se detailně věnují těmto tématům:

Pokud hledáte rychlé a jednorázové vzdělávání, budou Vás zajímat spíše praktické jednodenní kurzy a workshopy, kde získáte návody, tipy, triky a které Vás upozorní na časté chyby, kterých je dobré se vyvarovat:

Otestujte své znalosti

A jak jste na tom vy? Využíváte digitální marketing? A na jaké výši jsou vaše znalosti v této oblasti? Zkuste si udělat náš krátký test. Je zdarma a obsahuje 12 otázek napříč nejvyužívanějšími oblastmi digitálního marketingu, takže vám zabere maximálně 15 minut času. Pro odborníky je k dispozici dlouhý test, jehož 49 otázek prověří znalosti opravdu do hloubky. Zjistíte, v čem jste silní, a kde máte rezervy, na které je dobré se zaměřit, abyste i vy dosáhli na vyšší plat nebo se vydali na profesní dráhu do zahraničí, kde budete vydělávat mnohem víc.

 

Zdroje dat:

http://digitalmarketinginstitute.com/blog
http://www.cpsalaryexchange.com.au/
http://blog.onlinepeople.cz/vime-kolik-si-vydelaji-online-specialiste/

Obsah byl připraven ve spolupráci

Zaujal Vás tento článek? Objednejte si služby tohoto dodavatele na EduCity.cz a jako členové Klubu EduCity můžete získat něco navíc.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace